Dag 2

DATUM: 27 September, 2011 - 10:47
Min häst heter Annie och är en korsning vi tror att det är mellan welsh cob och nånting mer efter som hon är rätt kraftig. Jag har haft henne i över 1år. Vi köpte henne 12 Juli 2010 och stallplatsen fick vi den första.



Ibörjan så sprang hon bara runt med mig och jag åkte med och styrde lite med tyglarna, jag hoppade även mini hider. Men efterhand fick jag hjälp utav mina tränare och nu har vi kommit en bra bit på vägen! Hon är väldigt svag i höger och därmed väldig enkel sida att hansks med eftersom hennes vänster sida är så pass stark. Vi jobbar nu på att göra de lika. Ställer igenom och verkligen arbetar tillsammans.



Hon är en häst som ställer upp i vått som torrt för mig. Vad jag än ber om gör hon alltid sitt bästa en helt underbar läromästare men även en som man kan bygga upp något långsiktigt på!



Hon är en klippa på att hoppa och tillsammans har vi kommit över 1.10! Och fått placering i L:C änsålänge eftersom jag ännu inte tävlar L:B även om jag ställt upp på några clerounder på 1.10. Men det kommer, huvudsaken att det blir en bra runda som man kan känna sig stolt över :)



Lasta det är inga problem hon kliver villigt ombord in till höet :P Att bada och simma det är ingen match! Rida ut i grupp/ensam spelar ingen roll!



På tävlingsplatserna blir hon extra taggade och verkerligen ger ALLT!

Vi har ställt upp på 3 dressyr clerounder och en lokal, men det kanske blir en till vem vet?

ja, det var väl lite om Annie och så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback