En tråkig skolvecka...

DATUM: 26 September, 2011 - 20:12
Hej svejs!

Dålig uppdatering, jag vet..

Men i lördags så skrittade jag ut en sväng i skogen barbacka. Klockan var redan sju så blev senskydden med reflex :) Eftersom att jag var själv och det börjdae mörkna så blev hon lite taggad, innan vi köpte henne hade hon inte blivit utriden, så det är fortfarande ganska nytt för henne. På vägen till skogen gick det bra, hon fjantade sig lite men inte mkt. På hemvägen såg vi rådjur så hem gick det betydligt snabbare ;p Vi trippa typ tillbaka.
Men jag är ganska hård mot henne när det gäller att hon ska lyssna. Inte ett ända travsteg får tas. Så det är jätteviktigt att sitta tillbaka och vara tung i rumpan. Fick till och med ont i rumpan, hahah, red ju barbacka som sagt. I söndags så red jag lite markarbete med upphöjda bommar. I början gick det bra, i mitten dåligt då vi inte sammarbetade så bra. Lindsey brunstar nu märkte vi då också. Och i slutet var hon jättefin! Verkligen en banan som Karin säger och som Saga skrev. Aja nu blir det idol!

Tycker ni också att Ida och jag ska skriva om hur och varför vi köpte Lindsey?
Kanske när våran dator funkar :) Har ju inga bilder här..



En mega söt ponny vid namn Lindsey!






Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback