~måndag~

DATUM: 30 Januari, 2012 - 22:23
Hejsan!

Jag och pappa åkte till stallet han fixade allt och jag Annie. Körde frihets dressyr fast med grimma och grimakaft tänkte börja träna henne med två spön så lixom bara för att hon ska förstå mina kommandon.

Stanna: höjer spöna och stannar själv.

Gå: säger;jeppjepp, går lite mot henne (ett halvt steg) sen backar jag.

Backa:viftar lite med båda spöna, går mot henne och säger; backa.

Det var ungefär vad jag gjorde idag. Sen så när jag tar båda spöna i ena handen och säger Annie kom typ så ska hon komma fram till mig. Hon har lite respekt för spöna. Visst det är bra men jag använder dem som pekpinnar och INGET annat!

Hon var superduktig och förstod typ vad jag ville. Detta lär jag träna mer på när hon ska vila så blir det lite arbete från marken.

Jag tycker att många bara ser.ridningen och inte all hantering som man borde ägna mer tid till och knyta starkare band mellan sin häst. Själv så försöker jag hitta den där kontakten även om vi litar på varandra så kan vi utveckla oss mer.

Ska kanske lägga upp en plan inför veckan.

Måndag-Frihetsdressyr

Tisdag-Dressyr

Onsdag-Gå med henne eller rida ut kanske

Torsdag-Cleround i Strömsholm ska bara anmäla mig ;)

Fredag-Rida lite lätt eller vila

Lördag-Mammas kompis ska rida Annie ska hålla lektion då

Söndag-Lite markarbete kanske

Nåt liknade kommer det bli. Har lite svårt att blogga eftersom det blir från mobilen lillebror är sjuk och han har datorn inne på sitt rum så ja, ni förstår.

Men nu ska jag tagga Tisdag, Natti!

Saga Ericsson

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback