dagen hon vart rolig att ut och gå med

DATUM: 31 Juli, 2012 - 10:38
Jag tycker att det är så viktigt att ha koll på sin häst när man hanterar den. Jag minns så väl när min häst vände sig som en vante.
 
Jag var ute och gick med henne i grimma och grimmskaft med Emma och Mindy. Vi gick förbi en hage där två hästar gick som följde efter oss. Annie sket i mig totalt och hade huvudet åt haghästarnas håll och bara trampade på som om jag inte fanns. Jag vart så förbannad och försökte säga till henne men hon var så jävla dum, rent utsagt!
 
Så när vi kommit till paddocken (10 meter från hagen och stallet) så gick jag in dit och vekligen visade vem som bestämmde att hon skulle lyssna på mitt kroppspråk hur fort hon skulle gå, när hon skulle gå och vekligen få henne att förstå vem som bestämmde.
 
Efter den upplysningen för henne har hon varit hur snäll som helst. Visst man måste upprepa sig och aldrig låta hästen bestämma över sig, för då är det inte kul längre.
 
Det var vekligen som att vända på en handske. Hon hade aldrig varit så dum förut men när vi var påväg på tillbaka vägen om vi hade varit ute och gått så gick hon bara på.
 
Nu däremot lyssnar hon iaktagande på vad hon ska göra och det är alltid jag som bestämmer!
 
 
Typ sådär såg hon ut när hon gick emot hagen fast ännu mer nyfiken och uppmärksam på häsarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback