Friendship

DATUM: 31 Oktober, 2012 - 22:16
Tog lite sovmorgon och hade en lugn förmiddag. Sedan kom Maja, en efterlängtad vän hem till mig. Vi gjorde inte något speciellt men vi hade kul iaf!
 
Sedan cyklade vi till stallet och fixade allt och tog in alla hästar. Sedan red jag Lindsey.
 
Red på utebanan och helt plötsligt blir Lindsey rädd och skenar iväg. Hon är verkligen mörkrädd. Ridpasset gick sådär, Lindsey var spänd och rädd för allt så det blev lite svårt att rida. Men i slutet blev hon jättefin! Lugn trav med långa steg och rund och fin i formen. Gick in i tältet och travade av då det blev för mörkt.
 
Blir ibland lite för ivrig när jag rider, förväntar mig att Lindsey ska gå bra direkt, men innerst inne vet jag att hon aldrig kommer göra det, (hon behöver väldigt lång framridning och behöver tid innan hon är helt mjuk) Men jag förväntar mig att hon ska gå bra direkt. För så som det känns när jag slutar rida vill jag att det ska kännas när jag börjar och så kommer det ju aldrig att bli och det vet jag, men så är det ju för många, men man glömmer lätt det och vill ha den där rätta känslan direkt, men den måste jag rida fram och tills Lindsey ger med sig och är mjuk.
 
Iaf så fick hon massa morötter av Maja sen. Och Ida blev superfin i håret.
 
 
Bild från idag :)
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback