terräng träning

DATUM: 30 September, 2012 - 17:07
Hellu
 
Var på terräng träning idag med jönssarna och Annie, det var så sjukt kul! Har aldrig förut hoppat på nån sån här bana bara lite i en hage och i skogen dårå, men aldrig på riktigt lixom.
 
Fick ett stopp på första hindret vi hoppade en låg häck, sen gick allt galant! Hon behövde lixom bara förstå att hon skulle hoppa sen gjorde hon sitt bästa hela tiden! :D 
 
Vattnet tyckte hon var lite läskigt så vi skrittade igenom det första gången, det konstiga är när jag simmar med henne tvekar hon inte det minsta! Haha, ponnyn. Sen i slutet när vi kom från vattnet så hoppade vi upp och sen till en stock, det där upp hoppet var liet konstigt så då hoppade hon upp från skritt trav.
 
Allt annat gick så himla bra, jag trodde att det skulle gå mycket värre och att jag skulle vara rädd men tvärtom adrenalinet satte fart och jag kunde lätt ha hoppat i 2 eller 3 timmar till!
 
Mattias sa att hon stod emot lite men att det var bra för då kunde jag rida henne till hindret och vi fick jämnare spårng. Han trodde att Annie hade gjort det nån gång förut, vilket hon möjligen kan ha gjort bara att jag inte vet nått :P Jag har tränat för honom förut fast då i banhoppning men då ville han ha Annie så smlad vilket hon inte fixade då men det var för 1,5 år sedan och det har hänt lite sen dess! Vi hade ett bra flyt och hon hoppade super fint över alla stockar, stenar, lådor osv.
 
Aja, inte snacka mera nu... bilder kommer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback