Tuff dag alltså

DATUM: 27 September, 2012 - 22:40
Skolan bra, sedan hem, skönt. Efter det stallet och sedan plugg hemma...ja i stort sätt ser alla mina dagar ut så.
 
Men jajaja, plugg är inte roligt att snacka om så.
 
Ridningen idag: Jag red med Saga. Vi red ut en bit först, hoppade en stock i skogen och töntade oss som vanligt, nejmen idag var vi seriösa och det är vi alltid, promise you guys! Sedan blev det markarbete/dressyr i stora paddocken. Jag red ett bättre pass idag, men Lindsey var lite stel ibörjan men sen hittade vi rätt. Jag måste alltid flytta henne och in med rumpan och ställa igenom och och få henne helt på ytter innan hon går bra i skritten och sedan kunna fortsätta i traven. Där var hon något stark och jaa galoppen megastark och PIGG jag det var hon verkligen. Hon ville bara springa iväg och inte lyssna alls.
 
Men jobbade mycket lydnad och hon var fin, värsta jobbigt pass idag båda var nog helst slut.
 
Och jag jobbade på galoppfattning från skritt och vi fick till det med några sparkar...heheh. Hon kickade rakt upp och sedan iväg i galopp. Jajaj i vänstervarvet gick det från skritt men i höger sådär, men nästan, Duuuutti pooonny <3 Avtravningen gick desto sämre, än ännu piggare Lindsey och en jättetrött Ellen är inte en så bra deal liksom...men ändå.
 
- Ponnyn betyder mer än vad ord kan beskriva -
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback