Incredible happy

DATUM: 27 December, 2013 - 18:31

Lindsey i sitt nya täcke
Just nu rullar våran bil hemåt mot Katrineholm igen efter en heldag borta i Mantorp och på Sharpman. Helt otroligt vad mysigt ställe vi var på. Dessutom har vi nu köpt en sadel! En prestige versallies! Helt ny och så himla fin, galet helt klart.

Sadelutprovaren var en kille i 23 årsåldern och han var jättetrevlig och väldigt duktig. Jag vet inte hur många gånger han sa att Lindsey var så fin. Lins fick beröm för hennes fina rygg, tro mig eller ej men han tyckte hon var nästintill perfekt i hennes rygg. Han sa att det fanns rätt mycket att välja på som skulle passa henne. Vi provade 5 olika sadlar och 4 olika som jag red i. 3 helt nya som alla satt perfekt. Provade en sadel som var helt i kalvskin också, den gillade jag också men bäst var prestigen! 

Kul och lärorikt var. Dagens ridpass var alltså i ett litet ridhus där Lindsey gick väldigt bra. Pigg och alert och lyhörd.
Vi lät Lindsey låna en Box i några timmar då vi åkte in till affären Sharpman. Rena drömmen att vara där. Det jag fick med mig hem var ett dyon träns och tyglar och även ett par sprenger stigbyglar, 3200 kr fattigare :( fast värt! 
Kram! /Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback