Just follow your heart

DATUM: 23 December, 2013 - 17:44
Lindsey idag ↑
Passet idag kändes rörigt. I början var hon fin och lyssnade bra. Jag tänkte väldigt mycket på det Johan sagt till mig vad vi behövde jobba på. Allt rullade på bra, använde mig av travbommar några upphöjda och sedan att hon skulle vara lyhörd på mina hjälper. Sedan rullade jag i galopp över galoppbommarna och hon lyssnade fint. Även så hoppade jag i en åtta över ett litet hinder som låg i mitten av ridhuset. 
 
Sedan när jag började hoppa lite bana och mer linjer på det vi behövde jobba med så var hon jättesvår och galopperade inte helt rent. Hon snubblade och hade ingen koll på hovarna alls. Det störde massor och jag blev okoncentrerad och red sämre. Så vi avslutade sedan för Lindsey blev trött och hoppade inte alls bra i slutet och det kändes rörigt helt enkelt. Jag tror det är för att hon har fått nya skor av en ny hovslagare som skott på ett helt annat sätt så jag tror att hennes hovar började ömma för i slutet av passer galopperade hon i korsgalopp hela tiden och slängtrava och ville inte samla sig. Så något var det med hovarna skulle jag tro. Hon snubblade mycket och hade själv ingen koll vilket gjorde att jag blev lite irriterad= ingen bra känsla. Avslutade med lite skritt ute och sedan fick Lindsey en genomkörare med Bemern som Karin kom med.
 
Filmen. /E 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback