...

DATUM: 29 Maj, 2013 - 22:21
Mitt dressyrpass blev mycket bättre än förväntat, inget toppass, men ett nyttigt och bra!
 
Jag jobbade på alla mina svagheter och det lönade sig kan jag säga. Lindsey var pigg och hon bli gärna ännu mer pigare när hon tycker någor är jobbigt, hon vill hemskt gärna slippa undan allt arbete. Men hade halva ridhuset för mig själv och jobbade  mycket innanför spåret, på serpentiner, volter, skänkelvikning mm. Lindsey lyssnade bra men var något stark.
 
Jag galopperade ganska mycket idag så hon fick jobba, långsidor och på volter, hon fick bära upp sig själv helt och även jag lät henne galoppera på i ett bra tempo där hon trampade under sig väl. I traven var hon skitfin! Hade långa och faktiskt lite högre steg än vad hon brukar ha. Så jag är nöjd!
 
Masserade sedan in blue lotion på hennes ben och betade henne en stund.
 
Imorgon så blir det ngen Danielträning, men några tjejer i stallet och jag ska hoppa lite ändå! Tänke hoppas på att Ida vill fota lite ändå. Men jag ska inte hoppa några höjder alls utan jag ska mest rida markarbete och jobba på våra förhållningar med bommar och så.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback