Utvärdering Tävling i Heda

DATUM: 26 Maj, 2013 - 11:24
Som sagt var det en tidig morgon, Lindsey var lite taggad och vi åkte iväg.
 
Framridningen var i ett ridhus som faktiskt var ganska svalt, vissa ridhus blir ju så himla varma när solen är framme. Dock så var undrelaget väldigt tungt.
 
Om det är något som jag måste klaga lite på så var det just underlaget på alla deras ridbanor, det var jätetungt och tjockt. Speakern var inte heller så himla bra, hon sa aldrig i högtalaren vad man fick för resultat bara om man blev utesluten...Annars var det en superfin och stor tävlingsbana!
 
LC- A:0+A:0 - 7 hinder i grund och 12 totalt. På framridningen kändes hon lite seg och hade inte den viljan hon brukar ha, därför blev jag inte heller lika taggad. Hon hoppade bra iaf på framhoppningen med inte där flytet. På banan försökte jag få fram henne men det tog liksom lite stopp, vi kom runt med två pet som jag sagt innan ett var hennes fel och det andra mitt. Kan säga att jag inte var jätteglad efter den rundan haha. Nej men Lindsey fick sina klappar som vanligt.
 
LB- A:1a 10 hinder 11 språng. Jag trodde som många andra att det skulle vara en LB+ men det var det inte. Där var hon fortfarande lite halvseg, hon hoppade även där fint på framhoppningen. På banan hoppade hon mycket bättre!! Meeeen hon river med sina bakben på andra räcket, åhh så surt! Det andra petade hon ner rejält.. Men känslan var mycket bättre här och vi kom runt glada ändå! Hoppade även trippelbarr första gången på tävling.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback