You never know how tomorrow will bring

DATUM: 30 Maj, 2013 - 21:08
Åhh min hjärna är så stressad just nu. Jag har massor men ändå inget. Jag vet ingenting och jag är en sådan person som vill ha koll på allt ibland. Och just nu är jag stressad av massa!!!
 
Skolan gick bra, imorgon fredag!! Och Lindsey ska Ida träna för Karin så då tar jag med kameran och klickar lite bilder.
 
Idag så hoppade vi och fick hjälp av ridskolechefen vilket var bra! Jag fick många bra tips och Lindsey hoppade väldigt fint! Dock så red jag fult och konstigt! Min armar flaxade och arbågarna ut! Usch, fy och skäms! Vet inte alls varför jag red så...jag brukar ju inte göra det. Hårdträning för syket nu alltså!
 
Jag fick tips och även bra övningar för hur jag ska rida mot räcken. Hoppade några i slutet på 1 m till 1.10 m. + att man INTE SKA KASTA FRAM ÖVERLIVET. Inte för att jag tycker att jag kastar fram det, men jag ska inte alls ta fram det utan bara tänka uppåt. Många och jag menar många ponnyryttare även elitponnyryttare rider så, kastar fram överlivet och snabbt tillbaka, men det betyder inte att dem gör rätt, tvärtom det är fel. En häst hoppar dessutom bättre och man har en bättre position och inte är framme vid halsen, det är även lättare att få tillbaka hästen och kunna koncentrera sig direkt på nästa hinder!
 
Så jag jobbade på det och fyfan för mina armbågar idag...:( Flera bilder imorgon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback