If it makes you happy, then do it!

DATUM: 27 November, 2013 - 19:00
Envis som en åsna
Idag red jag en åsna, en jobbig åsna. Lindsey är verkligen jobbig imellan åt. Idag tänkte jag rida ut då jag var i stallet redan 2. Då det var ljust och jag tänkte rida ut på en mysig uteritt. Men såklart ville inte Lindsey det. Hon vägrade då när jag hade kommit iväg en bit då hon visste att jag skulle rida över en bro. Jag stod och tjafsade med henne i 40 minuter!!!! Fatta!?? 40 jävla minuter och vi kom 20 meter fram. Hon ryggar bara och studsar och kastar med huvudet och ryggar ännu mera. Hur långt fram kommer jag liksom. Så jobbigt och idag ville jag verkligen vinna över henne. Tillsist hoppade jag av och gick med henne men då bet hon mig två gånger i armen. Så jobbigt personlig är den där Lindsey. Sedan hoppade jag upp igen och kom ingen vart. Men det slutade med att jag bestämde innan jag vände hemmåt. 
 
Efter min lilla uteritt som bestod av en galen Lindsey på vägen. Så gick jag in i ridhuset för att trava och galoppera. Där var hon skitfin och gick kalasbra. Lindsey...min fina Lindsey. 
 
Nu väntar plugg och myskväll. /E

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback