There´s something about you that makes me smile

DATUM: 26 September, 2013 - 22:12
Min solstråle till ponny var så himla bra och snäll idag, som alltid! Veterinären var jättetrevlig och tyckte om Lindsey. Hon är ju så himla snäll och det säger alla! Veterinären frågade lite om hur Lindsey är och vi berättade lite om hennes story och hon blev imponerad! Kul då hon förstod allt vårat jobb. Efter att Lindsey fått bort sin drog ur kroppen var hon glad och vi gick en kortis promenad. Och nu har hon gosetäcket på då det är nollgradigt ute och jag vill inte att hon ska bli kall då hon varit drogad och blivit vaccinerad då det lätt kan bli förkylda.
 
I stallet så fixade mamma och jag lite och sen rensade vi hagen med massor av stora grenar och pinnar mm. snacka om skrattattacker, bästa mammi! Och fyllde såklart på vatten och annat som måste göras. Efter det gick vi på en liten föreläsning eller vad man nu ska kalla det. Annette, ridskolechefen håller i en liten kurs där man fritt får diskutera saker och där hon lär ut väldigt bra och nyttiga saker! Idag pratade vi mycket om bett och utrustning och nästa gång så ska vi prata sjukvårdsprodukter, sjukdomar och linimentgrejs mm. Låter som att man kan det mesta eller vet men så är det inte, utan vi går in allt på djupet och pratar och diskuterar och det är verkligen jättelärorikt! Så tråkigt bara att inte så många kommer. Men jag har redan lärt mig massor på den timmen vi pratade idag!
 
Min maffiga ponny <3

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback