Torsdag

DATUM: 26 September, 2013 - 20:06
Hej! Idag var det en lite halv jobbig och piinsam skoldag. Nej men på idrotten så förstörde jag för alla i mitt lag. Vi körde softboll (?) och det är ungefär som brännboll fast mycket rörigare. Någon kastar en boll så ska man pricka den och sedan springa. Och man måste pricka den (man har tre försök på sig) annars blir hela laget bränd och man får byta plats och bli utelag istället. Så fort det blev min tur så är det ju såklart mig det går skit för. Träffa ALDRIG bollen så vårt lag förlora stort för det. Å herre vad dålig jag är på sådant. Det enda man var tvungen till var att "tatcha" bollen och han som kasta stod en meter ifrån mig. Det måste bara vara en otursgång....eller? blää
 
Sedan tog jag moppen till stallet. Idag så kom ju en veterinär för att vaccinera och raspa Lindseys tänder. Den här gången gick det riktigt snabbt och det var inte mycket som behövdes raspas bort. Så nästa år slipper vi nog det för Lindseys tänder såg så fina ut. Men det är lite annorlunda att se sin häst sådär drogad. Vi stod och höll i hennes huvud och ett hästhuvud är riktigt tungt att hålla kan jag lugnt säga.
 
Sedan när vi skulle gå tillbaka med henne till boxen då hon stod i gången så släpade hon benen efter sig rent ut sagt. Såg riktigt kul ut och ögonen bara var svagt öppna. Nej stackarn men hon har nog piggnat till vid det här laget :) Ni ser här hur hon hänger mot boxkanten  /I
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback