Fredag och mot helg

DATUM: 25 April, 2014 - 22:21

Mina fina tjejer ❤️
Idag har solen varit framme som hela veckan och man blir så otroligt glad av den! Vi köpte glass och pluggade ute, en kanonfin och bra fredag. Efter skolan åkte jag till Lindsey och red med Saga. Vi planerade att rida igenom dressyrprogrammet i den dammiga paddocken. Första rundan gick inte bra, men efter lite tips så gick andra bra. Vissa delar kändes riktigt bra men galoppfattningarna och efter ökningen i galoppen känns allt omöjligt. Haha öva mer helt enkelt! Dessutom så varje gång jag gör halt ryggar Lindsey för att Johan sagt att i hoppningen när hon blir stark ska jag rygga och nu sitter allt i Lindseys huvud att varje gång jag gör halt ryggar hon. Någon som har tips på hur man kan jobba bort det? För som jag gör nu försöker jag göra halt och stå stilla, dock så tar hon upp huvudet ganska ofta och minsta lilla jag tar i tygeln så ryggar hon då...
Vi red sedan ner till vattnet och badade benen på hästarna. 

Nu har jag även köpt ett hackamore som jag ska prova hoppa lite med imorgon, för att se om det är bett hon inte trivs med eftersom hon är så stark. Jag har ridit med hackamore flera gånger innan men aldrig hoppat, så vi får se hur det går, mamma ska hjälpa mig. /Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback