Hoppa i säng

DATUM: 27 Februari, 2014 - 23:29
Lindsey och Ellen vintern 2011
Efter skolan så åkte mamma och jag iväg till träning. Lindsey var på jättebra humör så hon var glad och snäll hela tiden, som alltid men extra idag.
Själva träningen gick bra men vi gjorde så extremt svåra övningar som bygger upp styrka och även lite kondition. Så det var perfekt eftersom att det är vad jag och Lindsey behöver jobba på! En rolig men svår övning som jag kommer använda mig mycket av för att få en vändbar och stark ponny.
 
Efter all framridning och framhoppning, hoppade vi en kort bana på 90 och det gick bra, kändes lite hackigt då vi landade mycket i fel galopp, hoppade om den med några språng på 1,05m och då var hon lite trött, banan gick bra, ett pet och sen skulle jag komma igen och då blev allt knas. Lindsey blev trött och och stannade för att galoppen blev för dålig och hon bromsade mot hindret och hade ingen bjudning. Så Johan tycker jag ska hoppa L på vanligt bett för att få fram framåtbjudningen till hinder så att hon inte bromsar in och dels att det blir för skarpt.
 
Jag har hoppat på vanligt bett mycket förut men det jobbiga är att i markarbetet skulle jag behöva babypelhamet men kanske inte i själva banhoppningen, om hon är lyhörd och vi jobbar på lydnaden innan. Annars är det kört. Men klart jag ska lyda Johan och prova igen på vanligt. Jag kan ju inte säga något innan jag prövat, för just nu känner jag lite både och. Samtidigt som jag vill känna och veta om det går bättre med vanligt så säger ändå känslan att jag redan vet hur det kommer bli...
 
Kram! /Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback