Ponnyakuten Musse

DATUM: 22 Juni, 2014 - 22:57

Musse som var med i ponnyakuten för ett par år sedan är med på lägret här med en tjej som heter Alva. 

Första träningen avgjord och Saga och jag red i samma grupp. Vi fick tränaren Stefan Sjögren och jag tyckte han var riktigt bra enligt min uppfattning än så länge. Vi red mest dressyr idag. Det var fokus på sits, position och inverkan. Övningar som skänkelvikningar, galoppfattningar, galoppserpentiner, slutor och galoppombyten. 

Kan säga att L var jättefin! Hon brunstar ju också nu, lite typiskt då vi är här nere liksom... Men bra nog så var hon inte så bitchig i ridningen. Jag fick bra saker av Stefan att ta med mig, precis vad jag vet men måste bara bli påminnen och nu vet jag vad som krävs. Riktigt bra att vara borta och jobba på det.

Vi har även hittat ett litet gäng som vi umgås med, tre skåningar och tre stockholmare. En salig blandning. /E

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback