Lindsey jobbig Jönsson

DATUM: 22 Mars, 2014 - 13:47
Som jag nästan räknat ut...
Det börjar ju bli en vana nu. Utesluten i första klassen, 1 m. Hon var som vanligt fin på framridning och hoppade väldigt bra i det lilla ridhuset där framhoppningen var. Inne på banan som var ett stort ridhus med fina hinder och bra underlag slutade Lindsey att fokusera. Hoppade kråkhopp på första hindret, stannande på 2:an, hoppade sedan 2-5 och hinder 6 stopp igen. Ingen bjudning och ingen vilja. Tråkigt men inget jag kan göra :( Hon är för smart och vet precis att om hon stannar behöver hon inte hoppa mer. Latheten tar över viljan. Lindsey då..

Så jag strök mig till LA:n ingen ide att försöka liksom. Grejen är ju att höjden är noll problem, hon rev inget utan om det skulle vara 70 cm skulle hon göra likadant. Nu är vi påväg hem med en jobbig och lat ponny.. Ibland får man vara besviken. /E


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni har aldrig funderar på om hon helt enkelt är trött på att tävla? Det kanske inte är någonting som hon vill göra. Kanske i alla fall ska överväga att köpa en annan häst om det är tävla som du vill hålla på med?

Svar: Eftersom hon inte har tävlat mycket, endast med mig, så är hon nog inte trött på det, men det är helt enkelt så att hon inte vill och inte gillar det. Särskilt inomhus. Absolut är det tråkigt och jag får helt enkelt anpassa mig till henne, för på träningar hoppar hon alltid bra så det är nog så att tävlingar inte passar henne.
Bakfickeryttarna

2014-03-23 @ 02:50:28

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback