Carry you home

DATUM: 14 Maj, 2014 - 23:02
Min och Lindseys första stora krasch..
Hade som sagt bara två korta lektioner innan jag for ner till stallet. Myste i stallet och fixade allt åt Lindsey innan jag tog in henne för att mysa och gosa med henne innan jag begav mig ut med henne i släptåg. Eftersom att Lindsey är så otroligt snäll så fick hon stå lös i stallgången när jag gjorde i ordning henne. Jag gick med henne en bit innan vi gick in i den nyharvade paddocken. Jag tänkte trimma lite dressyr men erkände ganska snart att varken jag eller L ville det. Så jag hoppade småhinder och red även olika markarbetes övningar som stod framme. Det var alltså hinder på max 45 cm. Jättebra Johan Spetz övningar som funkade riktigt bra med Lindsey och som kändes riktigt bra. Eftersom att hon blir så stark så jobbade jag endast i galopp och skritt. Ingen trav mellan för ofta är det slänggalopp innan traven, med det skippades ju eftersom att jag bestämde mig för skritt efter min lilla hinderbana. Travade dock sedan av på en otroligt lösgjord och elastisk ponny!
/Ellen 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback