Over thinking kills your happiness

DATUM: 19 Maj, 2014 - 08:50
Måndag morgon och ny vecka, 4 veckor tills vi får ta sommarlov, inte klokt egentligen. Jag ska gräva ner mig i plugg för jag mår dåligt av att ha så mycket att göra och inte kunna starta med det. Stress. Måste hit och dit.
Men snart, snart sommar!
 
Igår åkte jag med Saga som debuterade LA med Bob och hjälpte henne lite vilket blev väldigt lyckat då bara en liten bom råkade falla. Skitpet också så inget teknikfel. Eftersom att vi var hemma redan 12 så åkte jag hem och solade/pluggade matte. Vid fyratiden åkte jag sedan till stallet och red Lindsey ännu en gång i en hage då ridskolan hade den stora paddocken som jag först tänkte rida i, och den andra paddocken är hård som asfalt. Så jag rullade på två små terränghinder som Lindsey uppskattade och ridpasset gick riktigt bra! Hon är allt fin, Lindsey. Det bästa är att hon trivs så bra på hackamore nu, på träningen för Johan så hade jag ju en kedja som satt i hackamoret och jag tog bort den och tog en nosrem och satte under vilket gjorde att det inte alls blev skarpt så nu trivs hon jättebra och är fortfarande reglerbar och stark men nu kan hon inte bita tag i bettet som hon annars har en tendens till att göra så positivt för henne att inget är skarpt. Då blir det även en ridning som jag känner igen och inte behöver ändra så mycket utan nu kände Lindsey sig mer fri och inte hållen som det annars blev lite med kedjan..Dock så har vi bara ridit med hackamoret ca 4-5 gånger så det är fortfarande nytt. Idag vilar Lindsey. /Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback