Lindsey

DATUM: 18 September, 2014 - 08:35
Pärlan <3
Igår hade vi studiedag och var lediga, vilket var riktigt skönt! Både Ida och jag fick hjälp av Karin med våra fina pärlor. Lindsey sitter fast i nackan och har en låsning så hon har jättesvårt att sträcka sin höger sida som jag berättade innan, så massa massage på den och vi måste försöka lossa den för det påverkar ridningen jättemycket. Hon skoddes även igår kväll och jag berättade om låsningen för Lennart, vår hovslagare och då sa han att han kunde se att sadeln ligger och trycker precis intill bogbladen och eftersom det trycks ner så får hon givetvis ont. Vet inte om det är dressyrsadeln eller hoppsadeln men som tur är så åker vi på söndag ner till Sharpman och ska kolla båda. Dock har vi både träning och tävling innan så vi får helt enkelt se hur hon går och jag kommer inte pressa henne, om hon säger till så avslutar vi. Det är inte så mycket den trycker men lite och det känner hon så det ska fixas. 
 
Nu har hon även fått sådär mörkbrun vinterpäls och måste rakas nästa vecka, men jag måste ta lite bilder innan för hon är så fin nu i färgen. Mörkare än Sunny som inte fått sin vinterpäls än. /E

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback