Tiiidiidiiluuu!

DATUM: 29 Augusti, 2012 - 17:49
Karinträningen idag gick grymt bra! Lindsey var mestadels superfin! Ja, det gick verkligen riktigt bra! Fick hjälp av Karin så nu vet jag precis vad jag behöver tänka på!
 
Jobbade mycket på att hitta den där lugna fina traven då hon helt lägger fokus och kan arbeta sig igenom det. Jag behöver tänka på att sitta så mjukt och fint jag kan på henne så att hon får plats med att komma upp med ryggen! Flyttade även henne mycket, hennes rumpa in i volten och bli kvar och mjuk där. Allt flöt på bra, galoppen i vänster med. Fast i höger så vill hon inte riktigt bli mjuk då jag blir lite "på" eftersom att hon bara länger och länger galoppen. Men vi jobbar där med.
 
Jag är riktigt nöjd! Karin är bara för bra! Hon lägger sån tid på det hon pratar om och så att man förstår. Är så himla nöjd över träningen! Karin var också överraskande glad och positiv och jag har lärt mig att snabbt kunna inverka och sedan bara vara på nollan. Och vara på nollan innebär inte att inte göra något. Utan jag ska bara vara i kroppen och låta henne sköta jobbet, då jag "vilar" så ska min hjärna jobba som aldrig förr, jag ska bestämma nästa steg och varför jag kom hit och vad ska jag gör aom....osv! Önskar att Ida kunde klickat bilder, men vi hade ju ingen kamera i stallet. Men jag ser ut så nu typ :D Heheh.
 
Längar tills nästa träning!
 

 

Ellen Jönsson
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback