Skola, stallet, Strömsholm, stallet, hemma

DATUM: 30 Augusti, 2013 - 23:03
Full rulle har det varit idag! Äntligen sitter jag i soffan och myser. Vi åkte direkt till Strömsholm efter skolan och jag älskar verkligen Strömsholm! Jag får en så go känsla och känner att hästlivet är helt enkelt livet! Tänk att få hålla på med något man älskar hela sitt liv, ja det vore något. Anläggningen är ju to die for, älskar stället! Jag gick runt lite med Lindsey på anläggningen så hon fick röra på sig lite och kolla runt och jag tror hon kände igen sig från sist då vi var på kurs där i vintras och skrittade runt där.
 
Tillbaka till sadelprovningen. Vi hittade ingen sadel som låg sådär bra, eller jo 2 som låg perfekt. En svart, så typiskt för svart vill jag ju inte ha. Och sedan så provade vi exakt en likadan som vi har fast en 17 tum som också låg jättebra men den tyckte vi var alldeles för sliten. Vi vill ju inte byta ner oss...tänk själva att ni har en sadel så provar du en likadant fast en storlek större och sedan är den mycket "fulare". Så det blev ingen sadel, men vi beställde en helt ny som vi ska prova och sen får vi se om den passar och då köper vi den. Det är också en Pessoa och nästan det ända märket som verkar passa Lindsey. Hoppas, hoppas, hoppa bara den vill passa! Det är en Pessoa Gen X Elite. En helt ny modell från Pessoa.
Sedan när vi kom hem red jag ut en sväng barbacka och i paddocken över lite bommar och Lindsey var så jädra fin alltså. Åhh nu är hon tillbaka, finaste Linsan. Åhh lycklig jag blev! Fast vet ni, hahah jag ramlade av Lindsey..hehe igen känns det som. Hon var jättetöntg för ett par koner och sedan helt plötsligt när jag red mellantrav över ett par bommar bara kastar hon sig åt höger och jag flyger av åt vänster, men jag lanade på fötterna och Lindsey stod stilla så jag hoppade upp igen och fortsatte rida det fina ridpasset.
 
Långt inlägg, imorgon är det tävlingsdax. Sovmorgon blir det och vi åker inte förens vid 11-tiden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback