My hair

DATUM: 05 Januari, 2015 - 20:19
Mitt nya hår. Idag var jag hos frisören och la i lite nya slingor och klippte bort cirka 10 cm. Jättenöjd är jag.
 
I stallet idag hjälpte vi till att klippa Bobs ben eftersom han inte alls tycker det är så bekvämt. Vi hade tänkt att raka våra pärlor nästa helg, på lördag. Vi rakade ju Lindsey i höstas men nu har allt vuxit tillbaka så nu behövs det en gång till. Sunny kommer bli första gången vi rakar. Även om de båda har ganska "tunn" vinterpäls så är det nog bäst att raka dem för de blir ju en aning svettiga i vårt isolerade ridhus och då är det inte kul för dem att komma ut i -10 svettiga. Men vi halvrakar bara. Se bilden.
 
Ida red både Lindsey och Sunny idag. Lindsey tog det en liten stund att hitta knapparna på igen men finns ingen som rider Lindsey så bra som Ida (å jag), hahahah. Hon är riktigt svår och finurlig kan man lugnt säga. Sunny sa Ida var jättepigg och helt plötsligt bara travade med höga steg, haha Sunny verkar redo för markarbetet imorgon. 
 
Sist men inte minns så fick L nya skor, hon njuter som vanligt men blev en aning rastlös när jag sedan skulle brodda på broddarna igen efter ca 2 timmar i stallgången. /E

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback