Hej igen ;)




DATUM: 02 Februari, 2012 - 20:22

Hej igen ;)





Nu så är vi påväg hem. Att lasta henne denna gång gick inte heller så bra men vi lånade en lina utav en som står i boxen bredvid mig som oxå var där och hoppade. Då gick min lilla skit in.

Men när vi kom dit så lämnade vi in dressyrsadeln på en gång den är sönder på ett ställe och sen behöver den stoppas om, så det passade perfekt att åka hit (Strömsholm). Annie var ju jätte upp stress när vi skulle åka alla kompisar var ute i hagarna och sen så hade hon inte hunnit äta så mkt av insläppsmaten. Så hon var irriterad och uppstressad.

När vi kom fram så sprang jag och försökte komma in till en början sen så bakom mig gick en från storastallet på trolldal så hon hjälpte mig till ingången och lärde mig banan. Sen när vi hade lastat ut Annie så vart hon jätte uppstressad igen kunde knappt få på sadeln men till slut så.

Inne på framhoppningen var det min tur om 5 så jag körde på men pappa fixade så jag vart sist. Hade bara spö och hon lysande verkligen inte fram... Men 90cm är inte så högt så vi klarade det.

Efter 90 var det bara att ladda om till 1m men Annie svarade verkligen inte fram så inne på banan stannade hon sjukt många gånger aldrig vart med om det.förut. Och ändå red jag lagom mkt... Det blev nog för mkt för henne, eftersom hon är boss i hagen så.vill hon ha koll men det blev för mkt och sen såg hon typ ingenting.

Menmen, nästa gång går det nog bättre. För hon brukar ALLTID vara taggad och bara köra men den ponnyn märkte jag inget av idag.

Vi har 38km hem nu så vi kör vidare, brumbrum...

Saga Ericsson


Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback