Annie åkte idag, bara en ponny kvar

DATUM: 29 November, 2012 - 17:05
Hellu
 
Imorrse så åkte jag och pappa till stallet vi plockade ihop det sista till Annie. Perman (de som nu mera äger Annie) kom ner till stallet 8.30 och så lastade jag Annie. Hon vart lite stressad för en i stallet började släppa ut hästarna.... Men hon kom in i transporten på andra försöket.
 
Hos veterinären lastade vi ut och ställde henne i samma box som förra gången. Hon hade fått ett sår på höger bak under åkturen eller när jag skulle sätta på transportskydden och hon snurrade runt för en i stallet släppte ut hästar. Sen gjorde Pelle (veterinären) en besiktning och hon gick igenom utan anmärkningar.
 
Då så körde vi hem Annie till sitt nya hem. Hon fick stå i transporten medan vi fixade alla pappren och bar in grejerna till stallet. Det var jättemysigt där, jag tror Annie kommer att trivas när hon har funnit ro. Vi skulle släppa ihop henne med de andra hästarna (2 shettisar och en c-ponny). Annie har aldrig träffat en shettis så hon trodde typ att de var monster. Men vi släppte in henne och sen började alla hästar jaga Annie så hon spränger staketet. Det var ståltråds spiral som grind så Annie såg inte de förrn i sista sekund och då hann hon aldrig stanna. Så tråden fastande runt benet och hon rusade iväg 100meter. Jag och pappa sprang efter henne. Sen fick jag stå och lugna henne så att pappa kunde försöka få bort det från hennes ben.
 
Efter det så släppte vi henne i en hage själv, där hon fick gå och återhämta sig. Sen åkte vi hem. Har just chattar med Tilda (hon som har Annie) och hon skrev att hon hade skrittat ut på henne och att hon var väldigt stressad. Men att det gick bra och att de hade släppt ihop c-ponnyn med Annie så hon fick lite sällskap, det hade gått bra.
 
På Lördag åker jag och mamma dit och hälsar på. Ska även hjälpa Tilda när hon rider Annie :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback