FREDAG

DATUM: 23 November, 2012 - 19:50
Hellu
 
Hade håltimme och sedan lunch efter så det blev 2,5 timmar. Drog ner till stallet, släpade fram lite bommar vart två 17,5:er. Sen så red jag Dippe.
 
Vi red olika avstånd och på slutet vart han jättefin! La även upp ett högre krygg 1,30m på sidorna, eftersom han var tveksam på Danielträningen.
 
Rullade på 17,5 :erna till krysset. Tog varken chamongen eller martingalen, men vi överlevde super ändå. Vi måste träna mer på 17,5 :er, flytet sitter inte ännu. Man vill ju kunna veta exakt hur man ska rida till hindrerna hela tiden.
 
Jobbade han även lite på volter över en bom däremellan. För att få honom lösgjord i bogarna. Han söker sig mera neråt och emellan åt så går han riktigt bra! :) Det börjar ta sig.
 
 
Sen åkte jag tillbaka till skolan för att gå på en engelska lektion. Vi kollade på en film, chill! Slutade vid tre, moppen hade ingen soppa så jag åkte hem och svängde förbi på macken påvägen hem.
 
Sen var jag hemma i kanske 15min innan mamma kom hem och vi åkte ner till stallet igen. Dippeständer skulle kollas och raspas.
 
Han fick i sig lite för lite lugnaden, så vi var tvugna att sätta på en breems (stavning). Då han inte ville jobba med oss, men med breemsen på så vart han snäll :) Den tar ju fram hormoner och påverkar lugnadet mera. Veterinären slipade lite på två baktänder, det var inte så farligt men ändå lite att ta utav.
 
Sen red jag Annie barbacka i tältet i 20min kanske. Skrittade och travade lite. Åh, min polle är så himla fin det går bara bättre och bättre. Hon är så låg och kommer upp med ryggen fint. Vilan var nog bara bra då hon har gått rätt hårt under en längre tid. Väl förtjänt den, dock berodde det ju på hältan dock vilket var dessvärre.
 
 
Och nu sitter jag i mitt rum framför datorn :) Har just ätit lite mat, jag som ville ha pizza så blir det någe annat :(
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är en 17,5? Älskar bloggen :-D

Svar: kommer upp i ett inlägg :) Tack så mycket :D Kram
Ellen Jönsson

2012-11-24 @ 00:06:48
Postat av: Pernilla Olsson :)

Ååh vilken fin bild på dig och Annie ! <3

Svar: Tack! :D Kram <3
Ellen Jönsson

2012-11-24 @ 12:03:42
URL: http://pernillaolsson.devote.se

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback