Valborg

DATUM: 30 April, 2013 - 18:31
Idag så är det den jobbiga och långa skoldagen, men jag var på glatt humör och ville iväg till stallet direkt efter skolan. Körde moppen idag och ärligt talat, jag höll på att blåsa omkull, flera gånger! Usch en otäck känsla alltså.
 
Ida kom inte till stallet förns efter fyra, så då hade jag fixat allt till Lindsey och släppt in de andra hästarna.
 
Sedan gjorde jag i ordning min pärla och myste med henne. Jag skrittade ut en bit och Lindsey skötte sig bra, hon har ju en tendens att inte vela gå en centimeter fram och då finns det inget du kan göra förutom att vända... och tro inte att vi inte försöker för vi har provat med ALLT! Även hemska saker...så nej då har hon bestämt sig.
 
Men idag var hon på glatt humör och gick fram super för skänkeln. Red i stora ute paddocken över lite bommar och hon tyckte det var kul och bjöd mot dem! Hon var superhärlig att rida, gjorde ett rent galoppombyte, de andra blev korsgalopp. Men hon var så fin, hade bra tramp, en bra galopp och hon var en fining!
 
Därför är vi extra taggade till imorgon, då åker jag och tävlar två regionala starter i Vingåker LC och LB. Jag hoppas verkligen att Lindsey vill hoppa och inte gör som förra gången..
 
Håll tummarna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback