Terräng/Fälttävlan

DATUM: 31 Juli, 2013 - 11:09
Som ni vet så har ju Lindsey och jag tränat terräng tre gånger förra året och det tyckte hon var superkul! På AW provade vi ju också på att hoppa och det gick ju också kanonbra! Hon hoppar allt! Vilket visar att hon tycker att det är kul!
 
Jag har tänkt att fråga några i stallet och kolla om det vill hänga med på en täning hos Mathias igen. Och då tänkte jag även ta fälttävlanskortet och förmodligen ge mig ut på en P80 innan vintern kommer. Och det kommer jag endast göra för skojs skull. Inget för att tävla så, utan bara för att Lindsey tycker det är kul och för att jag skulle tycka det är kul att prova på.
 
Dressyren kommer då gå i LB typ och sen hoppningen i 85 cm och terränghindrena är också  som högst 80 typ. Jag ser verkligen fram emot det och nu vill jag komma igång med Lindsey så vi kan komma ut på en träning och bara ta kortet så jag kan anmäla mig. Sen måste ju Linsan vara igång också, så hon klarar det, men der är nog inga större problem.
 
Men visst värkar det härligt? Det som var så kul att höra på AW var att min tränare som jag hade mest trodde att vi tävlade i fälttävlan...hihih det var himla kul att höra, för hon sa att Lindsey bjöd bra och hoppade riktigt bra där! Även Mathias sa ju att det Lindsey gjorde allt väldigt bra för att vara första gången i hennes liv som hon hoppar fasta hinder.
 
Det är verkligen kul att veta att man är den första som gör just det här med Lindsey, även för Ida i dressyren och mig i hoppningen så kan vi alltid känna att det är vi som gör det här med henne först.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback