Lindsey igår

DATUM: 25 Mars, 2014 - 07:53
Igår på träningen så blev det lite annat upplägg jämfört med hur jag brukar rida fram när jag tränar i Ålberga. Vi red först fram lite själva och Lindsey var fin men något stark och jobbig i galopp, men fokuserade inte på det för Johan brukar alltid stanna upp oss och berätta dagens övning och han pratade även mycket psykiskt tänkande, vilket jag tycker är så otroligt bra med Johan! Han pratade om saker som är självklara men som man förmodligen inte tänker på hela tiden.
 
Sedan red vi fram på en stor volt i trav och bytte varv och sedan galopp. Lindsey var väldigt fin och lyssnade jättebra, hon var även väldigt fin och lydig i galopp. Jobbade på riktigt bra. Ingen film på det men som ni ser, när vi la till hinder blir hon stark och drar iväg, eller ur mina hjälper. Det roliga är att hon ser inte särskilt stark ut, så många tror att hon inte är stark och även Johan har en tendens att inte se hur hon faktiskt tar tag i bettet och drar ner huvudet, för hon drar bokstavligt ner mig. Och jag blir typ hjälplös på ryggen..haha.
 
Men som sagt jobbar jag fortfarande på lydnad och har gjort det i 3 år och visst blir det bättre men hon kommer ju alltid vara stark, med lydnaden ska bli bättre helt enkelt. Hon hoppade som sagt väldigt bra, även fast det inte var någon höjd att prata om. Nu blir jag så sugen på att börja träna ute!
 
Här kommer lite filmsnuttar på själva hoppningen, inte så många språng men mycket annat som jag tar med mig med denna träning. Andra rundan var bättre för då var hon lydigare som ni ser. /E
  

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback