Dressyrträning för Karin - Fredag :D

DATUM: 28 Augusti, 2011 - 21:46
Heje! Har inte vart inne på bloggen på ganska länge men har inte haft tid just då.
Har haft mycket att göra....
Tänkte skriva om när jag red dressyr för Karin istället :)

Jag red på en volt och tränade mycket på formen och hennes steglängd.
Vissa stunder längde hon fint på stegen och fick en fin form! Jag fick träna på
att krama lite i yttertygeln och sedan leda in med innertygeln och ge henne belöning med en
liten överstrykning (när man tar fram handen). Hon blev riktigt fin i skritten och i traven med men
jag behöver träna extra mycket på i galoppen. Då jag ska fatta galopp och sedan bryta av ganska snabbt och sedan fatta galopp igen eftersom hon kan tjura till lite då när man lägger till galoppskänkeln. Sen behöver jag
Hålla mer i tygeln att när jag ska få henne att gå mer tillbaka att det "draget tillbaka" inte kommer från händerna utan från armbågarna och att jag ska böja på dom lite mer och inte råka släppa yttertygeln. Men jag är
jättenöjd men fredagens lektion och Lindsey var helt underbar! Min fina älskling ♥

Men nu är klockan 10, ska gå och fixa i ording mig till sängs snart. Är astrött efter en låång dag!
Följde ju med Saga på hopptävligen i Mörtbol. Ett grattis till Saga och Annie för att det gick så bra, hehe :P ♥
Godnatt allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback