Torsdag-Ellen

DATUM: 29 December, 2011 - 21:57

Hej!

Min dag så ut såhär: Åkte vid 08:15 från Oxelösund i Nyköping till Katrineholm. Var hemma vid 09:10 typ. Då bytte jag om snabbt och stack till stallet. Kursen började 10. Fixade Lindsey i stallet. Var inte så förberedd idag kändes det som...Byggde fram sen och så. På tränigen: Tänkte också rita upp lite men som ni ser så har Saga gjort det. Jag var med i resevgruppen så Saga och jag red inte i samma grupp, men vi hoppade fram likadant och banan var ungefär likadan :) Idag kändes det inte 100. Men Lindsey tyckte det var kul. På markarbetet i början så gjorde vi också så som Saga skrev. Det var en jättebra övning! Den behöver vi träna på ännu mer eftersom att Lindsey är väldigt storgalopperad, så jag fick jobba satan för att hon skulle lyssna. Så det är en övning vi måste bli bätte på. Men tillsist fick vi till det. :p Hoppade samtidigt med en storhäst och en tjej som ha en d-ponny på andra övningen som Saga skrev om. Den kändes bättre och gick nog bättre också, fick med henne nästan alla gånger runt innersjänkeln. Men Lindsey ställer gärna huvudet i stället för nakeln så jag måste vara extra uppmärksam så att vi inte kommer in fel på grund utav det.
Efter dessa övningar började vi hoppa småsnuttar av banan. Det var då det började knasa till sig ibland. Lindsey hoppade riktigt bra idag! Men det var ju jag som förstörde det...Kändes så. Men vi hade ett bra grundtempo som vi använde oss mycket av. Saker jag behöver tänka på: *Att inte bli spänd, då innan hindret.
                                                                                  *Att trampa ner hälen så vi landar tydligare i rätt galopp
                                                                                  *Att hålla om mer med undersjänkeln.
                                                                                  *Vara tydligare med vad jag vill.

Blir en ny dag imorgon, då jädrar kööör vi!

Efter min grupp var det dem två ordinarie grupper som jag stannade och tittade på.

Iaf så får vi ta och be Saga fixa filmer till oss. Har ingen aning om hur man lägger in och fixar. Vi har ju sedan löshoppningen också som jag kan lägga upp om ni vill se.?



Kram Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback