Daniel kurs dag 2 - Saga

DATUM: 30 December, 2011 - 22:13
Hejsan!

Imorrse var det Danielträning och den gick grymt bra :D Annie hade samma energi, hon köttar! Förut fick jag kämpa som en gnu uppe på henne för att få någon som helst respons men nu kör hon av bara farten. Hon har fått bättre kondis och blivit starkare. Hon skullelätt ha haft samma grundtempo imorgon oxå om jag skulle ha hoppat då.

Ramlade även av idag men det var en glad av ramling eftersom hon gjorde den för min skull... Nu förstår ni säkert ingenting men såhär var det. Jag skulle hoppa ett räcke sen en linje med först två oxrar sen ett räcke. Ivarjefall imot första hade vi en bra galopp och allt satt även så mot andra. Men mot tredje hindret så har hon för stor galopp och hon tänker smita undan men jag hindrar henne och styr mor oxern ändå. Jag hade inte räknat ut att hon inte skulle klara det såför mig var det solklart att inte låta henne smita undan. Men jag kanske borde ha kännt efter en gång till, men icke sa nike. Så om Annie inte skulle ha varit Annie så skulle hästen antingen stannat eller smitit undan. Men min kära ponny gör Allt för mig så hon hoppar även fasthon vet att hon inte klarar det och landar mitt över men tar sig över. Och när hon är över glider jag av. Fick lite ont i höften och tappade luften men nu känner jag ingeting konstigt nog. Min ängel hon ställer upp på allt jag ber henne om. En som kom fram till mig sa till min mamma: Snällare häst än Annie fårman leta efter,om det skulle ha varit någon annan häst skulle den tvärnitat. Men inte Annie ♥

Här är filmen på händelsen, ha volym min mormor och mamma som skriker :P



Efter så hoppade jag upp och tog hela banan gick as bra! Min ängel♥

Daniel sa att jag måste nu tänka påatt kunna ta tillbaka henne oxå eftersom hon har sånt go i sig vilket inte har varit aktuell förut.

Här kommer resten av filmerna sen idag ;)










Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback