Måndag-Ellen

DATUM: 31 Oktober, 2011 - 20:14

Tjooolahopp!

Höstlov!

Ida cyklade vi till stallet efter lunch vid halv två tiden. Mockade och fixade höpåsar. Tog in Lindsey och red. Hon kändes stel i början. I mitten var hon megafin! Jobbade på volter och mycket böjda spår. Flyttade henne för skänkeln i trav och skritt. Någon framdelsvänning också. Men efter galoppen fick hon pusta lite och efter jag tog tyglarna var hon stel och tråkig...i slutet blev det iaf lite bättre. Red även över ett par travbommar några gånger.

Men det roliga med dagen var att vi blev intervjuade av Katrineholms nyhetstidning...Haha det är alltid Ida och jag som blir det...OCH vi hatar det!!! Senast var i somras tex. Det värsta var också att det tob bilder då det gick SÄMST rent ut sagt....Aja ibland får man leva med det.

Tyvärr blev det igen Daniel-träning pga av att han var sjuk, jättetråkigt. Jag var ju jättetaggad!
Men blir nog på torsdag och då vet jag ju inte om jag får vara med eftersom att jag bara är reserv.

Veckoschema:

Måndag: Dressyr+markarbete
Tisdag: Longera lite, annars dressyr, skritt i skogen
Onsdag: Karin-träning-dressyr
Torsdag: Kanske Daniel-träning annars små hopp i paddocken
Fredag: Uteritt
Lördag: Tävling, lokal 90 cm
Söndag: Vila, skrittas.

Så kommer veckan se ut :)


Ni kan få bild på hur Lindsey blev rakad igår.


Nu blire mys, hejdå!



Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback