Frågestund-Saga

DATUM: 27 Februari, 2012 - 19:55
elsa mokvist :) säger:

1.vad skulle ni göra om ni inte hade egna hästar ? Jag skulle nog försöka skaffa en foderponny eller vara medryttare på nån och rida olika så man får mkt erfarenhet :)
2.är tävlandet ett måste för er ?Asså ett måste och måste... Jag tkr det är grymt kul att tävla och skulle försöka skaffa en ponny som jag kunde tävla med. Men om jag skulle ha hittat en ponny som jag älskade som inte kunde tävla skulle det var okej. Men som sagt jag vill utvecklas komma vidare tävla högre och jag satsar högt, sen så kommer jag säkert inte komma dit jag vill med Annie men tiden visar vägen.

Clara säger:

Saga:
Hur många gånger hoppar du Annie i veckan? Jag försöker en gång men ibland blir det två om det är tävling och träning samma vecka ;)
Provred du någon mer häst än Annie? Ja, jag provred först en innan (lite oseriöst) sen Annie och efter det tre till. Men som sagt jag fastnade för Annie ;)
Har du ridit på ridskola innan du fick egen häst? Jag har ridit på ridskola inna både i Vingåker (Vårnäs) och Katrineholm (Trolldal) de senaste året innan Annie. Sen så forsatte jag på ridskolan med Annie men inte alls länge. Det fungerade verkligen inte bra och så lärde jag mig ingenting.

Kram Clara <3

Emma säger:

Paddock/Ridhus
Häst/Ponny
Sto/Valck/Hingst
Dressyr/Hoppning
Göteborg Horse show/Stockholm Horse show (har ju bara vart där men vill till göteborg)
Rida Barbacka
/Rida med Sadel
Brun utrustning/Svart utrustning
Tävla inomhus/Tävla utomhus
Säkerhetsväst/Ingen väst
Vojlock/Schabrak
Rida dressyr i hoppsadel/Hoppa i dressyrsadel
Tävla borta/Tävla hemma
Tävla/Träna
Hästgodis/Morötter
Kingsland/Mountain horse
spotify/youtube
Hoppträna/Dressyrträna
Hopptävla/Dressyrtävla
Het häst/Seg häst

elin och amanda säger:

-vad är det högsta nni tävlat? Jag har tävlat reg. L:B
-kan ni in te visa runt hur era hästar bor och hur dom har det? Jo, klart vi kan det kanske i ett videobloggning? skulle det uppskattas? :)
-vem av er har kommit längst innom ridningen? Asså kommit längst och längst eftersom jag har haft häst längst så har jag kommit längst med Annie.
-hur gamla är ni? Jag 13år, Ellen 15år, Emma 13år och Ida 13år.
kram

Amanda - satsande dressyrryttare säger:

Vad är det bästa med att rida ?  Att känna sambandet mellan sig och hästen. Och att man litar på varandra till 110% det är så viktigt annars skulle det inte gå bra. Jag och Annie älskar att göra allt tillsammans vi känner samspelet och då går allt toppen! :)

Frida säger:

Har ni nån gång fått en kommentar som sårat? Ja, fast de har inte varit så hårda kommentarer men visst har man fått nån elak kommentar, tyvär!
Om ni fick chansen att rida för en känd ryttar vem skulle det vara? Jag skulle vilja rida för Roffe det skulle vara så grymt roligt! :)
Hur länge har ni haft bloggen? i 8månader har jag, Ida och Ellen haft bloggen. Emma kom in för nån månad sen bara ;)

Tacksam för svar! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback