åsiktsinlägg- Medryttare

DATUM: 29 Juli, 2012 - 10:02
Hästägarens tankar:
 
Jag tycker att det är ett bra sätt om man vill ha egen häst men sen kanske vill ha en fri dag för vänner, plugg eller bara ta det chill. Eller om man åker bort så har man nån som man vet tar hand om hästen väl, så man kan känna sig trygg.
 
Ryttarens tankar:
 
Ett super bra sätt för den som inte har råd att gå på ridskola eller som vill lulla runt lite själv utan instruktör på ridskolan. Det är även ett toppen sätt för at känna på hur det är att ha egen häst.
 
Man får lära sig ta ansvar och allt runt omkring som man aldrig får lära sig på en ridskola (på de flesta ivarjefall).
 
Personlig åsikt:
 
Jag tycker att det är sjukt bra för dem som behöver. Själv har jag aldrig kännt behovet efter att få nån ledig dag utan jag åker gärna dit.
 
Sen har jag oxå varit en sån som knappt släppt upp nån på min häst för jag har inte tyckt att det kännts bra.Har börjat släppa på det nu men känner fortfarande att vad gör jag egentligen när jag inte åker dit minst 1 gång per dag? Jo, jag sitter framför datorn hela dagen och hur bra är det lixom?
 
Om vi nu hittar en häst och har två hästar så skulle jag nog ha en medryttare till Annie (om det skulle bli så).
 
Jag har själv varit "medryttare" när jag red hos Jennika men det var när jag ringde och frågade om jag fick komma så det var ingen bestämmd dag i veckan eller så. Jag tyckte det var jättekul och jag fick lära mig mkt!
 
Så som, ta in en häst själv, hitta på mina egna ridvägar, bestämma takt tempo, hur länge jag skulle rida, när jag skulle skritta/trava tog nån galopp men det var bara 2ggr typ. Kunde inte så mkt då!
 
Min första uteritt var på en shettis som jag red där:
 
 
Red även dessa två fjordingar:
 
 
Dolly, hon är mamma till Tekla fjordingen på bilden under :)
 
 
Tekla (första gången på henne) 4år tror jag hon var då ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback