En galen ponny

DATUM: 29 November, 2012 - 20:03
Hej!
 
Åhh känns som en lång dag men det var en härlig dag idag. Började med att åka till skolan klockan 8. Men jag började inte förns vid 11. Men jag hann ju fixa lite uppgifter mm. Sedan hade jag en lektion som bestod av att inte göra någonting för min del då jag var klar. 
 
Sedan gick jag till bowlinghallen och käkade pommes med mina fina vänner! Sedan hade jag två lektioner och efter det cyklade jag till stallet.
 
När jag kom till stallet så såg jag att Lindsey var lite tjothahejtiglad. Haha hon stod och studsade på stället och verkligen stegrade med benen i luften och sparkade med dem. Jag stod en stund och kollade på vad hon höll på med innan jag tog fram mobilen. Tyvärr ser ni kanske inte så jättebra. Men hon blev lugnare mot slutet. Tokig är hon ju, hon måste ju ha någon slags överslagsenergi. Ändå är hon inte så ung, finns yngre ponnier i hagen. TokLindsey...♥
 
 
 
Missa inte början!!!
 
Heheh tillbaka till galna Lindsey. Jag tog in henne då precis för att hon skakade med bakbenen så hon kanske frös. Tog in henne och satte på flecetäcke och tjocktäcke. 
 
Och sedan när vi skulle borsta så upptäckte vi att Lindsey hade fått ett långt och smalt köttsår på benet. Förmogligen har hon broddat sig själv. Men vi tvättade rent och tog på kompress och lindade så nu ser hon ut såhär. Hon hade två sår som blödde. Som tur var kollade Karin upp det och det var inte jättedjupt, men Lindsey fick vila ifall hon känner att det ömmar och gör lite ont.
 
 
Älskar dig min plutt, fast att du är i tokfasen nu, love you and vill allways do ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback