Har jag nämt att min ponny är envis???

DATUM: 28 November, 2012 - 20:23
Hahah sjukt vad stoig och envis ponny jag har. Som ni kanske har hört och märkt här på bloggen så hänger det mycket på hur sammarbetsvillg Lindsey är och vad hon har för planer för dagen. Ett exempel från idag:
 
Jag tog in Lindsey vid två-tiden och borstade ocg fixade, tänkte rida ut en mysig runda i skogen fast att det snöade. Tänkte att Lindsey behöver variation så en sväng i skogen att galoppera av sig lite tycker hon bara är kul. Påväg ut satte jag på flecetäcke och reflextäcke, regnjacka på mig och reflexväst. Väl ute var det helt okej, men det tyckte inte Lindsey, jag tror jag kom ca 200 meter sen tog det stopp. Jag menar helt stopp! 
 
Man kan inte vinna över en häst på 450 kilo. Jag gör allt för att få fram henne, men inget händer. Jag kände inte precis för att hoppa av och dra henne fram och sedan hoppa upp och sedan skulle det ta stopp igen. Jag suckade och red åt andra hållet. Så jaaa, då kanske vi kom 300 meter sen var det stopp där också. Påvägen tillbaka var Lindsey helgalen och skakade och hoppade, kastade sig och studdsade fram som en gummiboll. Åhh Lindsey...
 
Gick in i ridhuset och jobbade lydnad istället. Lindsey, Lindsey, Lindsey....ibland blir man ju bara helt galen!!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Betty

Ston alltså xD
Känn er stalkade btw, nu finns ni på min blog lovi'n! ;)

Svar: Ja eller hur!
hahah jaa vad kul! :)
Kram
Ellen Jönsson

2012-11-28 @ 21:20:58
URL: http://mirakelbetty.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback