Mina dagar

DATUM: 28 November, 2012 - 08:06
Söndag:
 

Var nere i stallet på morgonen då vi hade utsläppet jag kan säga att jag var grymt trött då jag inte fick någon sovmorgon på hela helgen :thumbdown:

På förmiddagen så var jag tvungen att hjälpa till och städa, så tråkigt! Sen åkte jag ner till stallet tog in ponnysarna och sen kom Amanda ner.
 
Vi gjorde iordning dom och så red vi i tältet. Amanda började rida Annie och jag kan säga att hon hade en utmaning men tillslut så började Annie söka sig lite neråt. Hon kräver sin ryttare men när man väl kan henne så är hon lätt som en plätt :) Dippe var lite stel i vänster så jag fick jobba på med ställningen.
 
Sen byttte vi efter 15-20min. Även på Dippe fick sig Amanda en utmaning, mina ponnyer går inte rätt bara man sätter sig på dem utan man behöver verkligen arbeta med dem. Med Annie skrutten gick det bra hon var dock lite tjafsig och inte lika mjuk som vanligt, kan ju bero på att jag inte red henne från början!
 
Urklipp från Amandas blogg:
 
"Igår följde jag ju med saga till stallet. Mocka och mat hade hon redan fixat så vi red direkt. Jag började rida Annie och hon Dippe sen bytte vi. Annie hade jag lite svårt att hitta i början men efter en stund gick det lite bättre. Det var ett bra tag sedan jag red Annie, det var precis när saga hade köpt henne alltså över två år sedan! Det är verkligen två helt olika ponnys, som man måste rida på två helt olika sätt! Jag beundrar dig saga! ;)"
 

Måndag:
 

Dippe vilade tror jag.... Och Annie red jag i tältet la fram tre styckna travbommar som jag rullade lite över. Hon har så lufsiga steg över bommar eller överhuvudtaget! ^^ Men det gick jättebra, drog ut bommarna så att det vart galoppbommar oxå.
 
Jobbade även på volter, skänkelvikningar och lite så. I slutet när jag skritt jobbade henne på lite skänkelvikningar var hon jätte fin! Mjuk i hela kroppen och allt satt verkligen :D
 
Tisdag:
 

Annie vilade och jag red markarbete på Dippe.
Vi la upp en 17,5 med upphöjda bommar ca: 30-50cm. Sen så la vi upp 4 travbommar på medel linjen. På 17,5:an så varierade vi mellan 5-4-6. Red inte med chamongen då han fått skav utav den, tog en förbygel istället.
 
Men shit vad fin han var, börjar verkligen likna nått nu :love: Han galopperade nästan hela tiden i 3-takt (om det går för sakta har han lätt att hamna i 4-takt).
 
Idag:
 

Är tanken att jag ska rida båda ponnysaran. Med Annie så blir det nog ett dressyr pass barbacka och med Dippe skulle jag ha velat rida ut men det tillåter inte vädret så vi får se vad jag gör med honom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback