Dippe barbacka

DATUM: 30 Oktober, 2012 - 23:40
När jag köpte Dippe frågade jag om de hade ridit honom barbacka nån gång, men de hade de inte. De tyckte att han såg obehaglig ut att sitta på... Jag kan säga att där har de fel han var inte alls obehaglig, dock kanske inte en soffa som Annie, men han var inte så att man fick ont alls!
 
Han har alltså inte blivit riden barbacka på 2,5år om inte mer. Men han var jätte duktig och det var super nyttig träning för mig då jag inte är van att sitta ner i den stora gången han har. Efter skoningen så har han fått ett mycket finare och luftigare stegpga att han var fel skodd. Men jag hittade faktiskt lite hur jag skulle sitta ner på honom.

Jag red mycket flyttningar skänkelvikningar, öppnor, slutnor, flytta in rumpan, flytta ut rumpan och han är så underbar för han lyssnar på minsta lilla och gör rätt på en gång! :love:
 
Jag ville se så att han inte sprang ifrån mig om jag släppte på tyglarna, så släppte dem och det gick inte fortare! Det är så viktigt att man vet att även fast man inte håller sin ponny så sticker den inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback