Besviken, om jag är..

DATUM: 31 Augusti, 2013 - 21:26
Jag känner lite som bloggaren Caroline Bågfeldt. Vet inte om ni alla vet vem hon är, men hon äger din supercoola valacken Chuck. Han hoppar extremt coolt och har enormt kapacitet men något sätter stopp för dem just på tävlingar. Hon vill komma långt och har ju chansen men den fina hästen men det är något som Chuck inte vill visa på tävling. Lite samma för oss, träningar går ju i princip alltid bra! Det är så himla tråkigt att det inte ska hålla i sig på tävlingarna. Men jag vet att jag är sjukt stark och fortsätter att kämpa även om det går mest ner så går det ibland bra.
 
Jag kämpar och kommer göra det bara för att jag vet att Lindsey kan och vill inte lägga hennes fina talang på sidan. Särskilt när man vet om vad hon kan. Men klart det känns att vi inte får komma runt banan som alla andra. Men jag ger inte upp och det är något som tar en ännu längre!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Har du tänkt på att det kanske kan vara du som rider annorlunda på tävling? Du skulle kunna fråga någon tränare att antingen följa med dig och kolla när du rider så ni kan diskutera vad det beror på eller i alla fall visa film ifrån tävlingen? Kan ibland vara svårt att själv avgöra vad man gör fel. Det är allt för ofta ryttaren skyller på hästen när det är deras eget fel. Sen påstår jag inte att du rider dåligt, för det gör du inte! PS. Älskar er blogg! :D

Svar: Nu har jag ägt Lindsey så pass länge att jag vet det mesta om henne. Hon är en varannan dags häst, vill hon inte har hon bestämt sig direkt. Det är omöjligt att driva fram 450 kg på en bana där hästen redan bestämt sig. Hon är otroligt lat och har en stor hjärna, säger även våra tränare men hon vet precis att det kommer bli jobbigt på banan och nej nu ska jag prestera typ. Men jag håller självklart med dig för ofta är det ryttaren, småfel kan alla begå och jag kan förstå om ryttaren är osäker och nervös att det kan gå fel, men eftersom att jag inte är det och vet precis hur jag ska rida henne. När hon bestämt sig finns det ingen människa i världen som kan få henne att ändra sig tyvärr. Tack så mycket, vi blir otroligt glada! :D
Bakfickeryttarna

2013-09-01 @ 10:13:30

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback