Lindsey behöver bli skodd

DATUM: 28 Augusti, 2013 - 07:43
Jag hoppas att Lindsey kan få sig ett par nya skor idag eller imorgon. För det behöver hon verkligen nu. Fast att det bara var 7 veckor sedan hon skoddes sist så behöver hon nu verkligen verkas.
 
Men hennes hovar växer snabbare på sommaren så nu vill hon ha nya skor till i helgen då vi ska tävla på gräs och måste dra på ett par broddar. Jag håller tummarna för att Stefan vår hovslagare kommer idag!
 
Lindsey kommer även att bli riden av Karin idag om hon inte glömt bort tänkte jag säga, men det tror jag inte. Självklart rider jag fram henne, men ärligt är jag inte alls taggad för att rida henne nu när hon är så himla svår och nochig. Hon lyssnar inte alls och är helt ur fokus och man vill ju inte bli irriterad på henne men man blir ju för tusan det när man både vet att hon kan gå bra.
 
Hon bara stretar emot och vill verkligen inte slappna av, sedan när hon börjar komma in i en bra form så så springer hon ifrån arbetet så man måste hela passet i princip jobba för att hon ska gå lugnt och inte springa..
 
Hoppas verkligen vi kan få tips ifrån karin nu så hon själv får känna på henne.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback