Att styra bloggen

DATUM: 23 Februari, 2013 - 22:37
Alla jobbar på olika sätt när det gäller att styra sin egna blogg framåt. Alla har olika förväntningar och vill komma olika långt. Någon bloggar och ser det som en dagbok, en annan bloggar för att minnas och andra bloggar för att visa sig och kanske om man har tur få ett namn i bloggvärlden.
 
Ellen och jag har samma sätt att tänka för att få bloggen att gå framåt. Ibland har vi "bloggsnack" som jag tror kan vara viktigt för alla som bloggar tillsammans med någon. Att blogga tillsammans med någon som har helt andra planer för bloggen kan nog vara rätt svårt och vi alla bloggare vill väll att bloggen ska bli så bra som möjligt.
 
Varför bloggar vi egentligen? Varför bloggar just du?
För det första bloggar jag för att jag tycker det är kul. Jag har inte bloggen som ett "tvång" och suckar varje gång jag ska sätta mig och skriva ett inlägg. Nej, det ska vara kul att blogga och det är en viktig sak.
 
Ibörjan kan det nog vara lite trögt att få igång bloggen. Läsare puschar en framåt, så är det. Men om man anstränger sig så går det. Vågar man vara sig själv i bloggen så kommer det läsare som fastnar för just den du är. Hur skulle det se ut om alla bloggade likadant och styrde bloggen på samma vis?
 
Att få många läsare är inte så viktigt för mig. Jag älskar att utvecklas och bli bättre så att man sedan kan gå tillbaka och se vad man tidigare har gjort. Att kunna se tillbaka på äldre bilder och inlägg. Kunna se utvecklingen i det hela och konstatera att man har gått framåt, gått ett trappsteg till, kommit över den stora kullen men ändå ser man en lång krokig väg kvar. Man kan alltid på något sätt bli bättre på det man gör, och fortsätt att kämpa med er blogg. Jag tänker fortsätta och bloggen kräver tid så man måste i förväg planera och kanske ställa några frågor till sig själv.
 
Har jag tid? Hur pass långt vill jag komma? Isåfall hur kommer jag att lyckas på bästa sätt?
 
Ibland får man ha sådana "tänketider" och fylla hjärnan med mer ideer. Jag tror att det är ett sätt för att kunna lyckas med det man vill, men gör man ändå inte det....varför inte göra ett försök? Är det värt det? Den frågan är helt upp till dig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback