Karinträningen

DATUM: 27 Februari, 2013 - 18:57
Idag red jag ju för Karin och det gick bra! Skrittade ut en liten bit först sedan gick jag in i ridhuset. 
Idag jobbade vi mycket på mig, mina svårigheter som behöver förbättars och även mina svagheter inom ridningen. Det kändes bra att lägga fokus på dem för då känner jag skillnad och kan förbättra det.
 
Lindsey var riktigt fin i både skritt och trav och hon var verkligen superfin! Jag fortsatte jobba henne i trespår (öppna på långsidorna) och det gjorde hon väldigt bra! Ofta så är hon lite slapp i bakbenen när hon travar men idag lyfte hon benen högt upp och in under sig.
 
Galoppen var lite krångligare då minsta lilla jag tappar lite stöd eller inte har henne framför innerskänkeln så är hon uppe i det blå typ. Men jag fick massa tips och sedan löste det sig och hon blev fin, jag red även lite öppna på långsidorna i galopp. Vilket fungerade men det behöver övas in! Karin var jättenöjd och tycker verkligen att Lindsey blir finare och finare! 
 
Jag är nöjd och har fått lite mer träna på i huvundet vilket är toppen! När man annars rider själv och inte tränar så kan det vara svårt att veta vad man ska öva på.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback