Svar på tal

DATUM: 24 Februari, 2013 - 11:15
Från Linn:
 
Vad menar du med trespår? Har sett att ni tränar på det ofta, men vad är egentligen det? Jätte fin blogg! :) <3
 
Tack ska jag väll börja med att säga, alltid roligt med kommentarer!
 
Trespår är egentligen öppna och då rider man hästen böjd som efter en volt fast skillnaden är att jag rider på rakt spår. Det är då jag tränar på att visa vägen med vikten och framförallt med yttertygeln som visar vägen. Det viktigaste i övningen är att hitta takt, balans och flyt. Det är också väldigt viktigt att själv sitta i balans då det blir jämnt och en bra takt. Mitt inner sittben skall belastas mer men samtidigt ska jag vara på väg rakt fram. Blicken rakt fram!
 
Jag rider alltså öppna längs spåret. Och i öppnan ska då hästen röra sig på tre spår. Där inner bak och ytter fram rör sig på samma spår. Inner bakben får alltså träda in under kroppen och bära vikten där.
 

Hoppas du fick ett bra svar! Kram


Kommentarer
Postat av: Linn

Okej, tack då mycket då förstår jag! Jätte bra förklarat! :) <3

Svar: Vad bra :D
Bakfickeryttarna

2013-02-24 @ 12:02:33

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback