TRUST takes years to build, seconds to break and forever to repair.

DATUM: 26 Februari, 2013 - 20:13
Hoppas ni hade en bra tisdag! Min var väl bra men hel rörig, alltså jag hatar några i min klass som beter sig som töntar och håller på.! Alltså är dem 5 eller? Usch jag skäms över derars beteende mot mig..åhhh!
 
Men annars så hade jag en bra dag och imorgon så är jag LEDIG!! Jag skulle bara haft idrott men vi fick en uppgift att göra istället och den har jag redan gjort, yippie, hej sovmorgon! Imorgon så ska jag även träna för Karin vilket jag ser fram emot.
 
Tillbaka till min dag, efter skolan cyklade jag till stallet och tog in min pluttis, hon har helt ändrat sitt beteende hon har blivit värsta snällisen. Nu kommer hon till 80 % till oss när vi ska hämta henne, innan kom hon i princip aldrig, så himla kul när sin egen ponny kommer till en i hagen och alla hästar runt om står och glor. Man blir varmt i hjärtat.
 
Myste i stallgången och så fixade jag henne, hon fäller något otroligt mycket så hon blev av med lite tussar. Gick sedan ut i stora paddocken och longerade henne vilket gick super! Hon brukar ju vara alengalen men inte idag, eller okej i ena varvet stack hon men bara för att hon inte orkar jobba där, hon busar då istället för att själv använda sin yttersida och ställa ignom själv, latis. För hon blir annars förböjd. Men annars var hon lugn och stack inte för att hon var rädd. Dock tycker jag att hon får busa lite ibland då det inte stör så mycket, hon ska få känna sig ung och busig inte bara allvar hela tiden då blir det ju tråkigt. Hon håller ju inte på när jag rider med sånt längre :D
 
När jag stod och mockade kom sedan Jojo med hennes fyra-månaders gamla dotter Ella som är sååååhäääär söt alltså! Så jag vaktade och pratade lite med henne medan Jojo gick upp till stor stallet. Och självklart så ska Bens vara med, hennes hund som Lindsey egentligen inte gillar men jag tror inte hon hann bita honom, haha för jag fick försöka göra massor samtidigt.
 
Bilder från dagen!
Hon har fått lite skav på båda sidor sär sadelgjorden sitter så jag försökte lösa det lite snyggt, mamma köpte en såndär sadeltunnelsgjord som mvi ska använda ett tag tills det försvinner :s 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback