Karinträning

DATUM: 30 Januari, 2013 - 22:45
Åhh idag gick det 1000 gånger bättre än sist! Så himla skönt att vi är tillbaka. Nya läxan är att få Lindsey så mjuk och rörlig för hjälperna som möjligt! Att flytta henne hela tiden i volt och på rakt spår. Om hon inte tar hjälperna så blir hon ju bara stum.
 
Utan vi ska hela tiden flytta henne för skänkeln och sedan öka minska volten med sjänkelvikning ut. Idag så var hon jättefin och jag hade waaoow känslan. I högervarv går hon perfekt. Karin var supernöjd!
 
Hon arbetade super i högra galoppen och ja hon var riktigt fin! Tyvärr så är hon jättestum nu i hennes högersida så i vänstervarvet så drar hon sig ut..Jobbade mycket med det och det blev bättre, inte 100 men bättre. I vänstra galoppen hittade jag till det några få gånger men i traven gick hon bra. I galoppen när jag inte får henne så rund så drar hon upp huvudet och drar iväg och är jättestark och då blir det ju pannkaka, och då när jag försöker jobba henne ur det så rider jag för mycket eller hur man ska säga..men sen när hon går rätt så kommer jag direkt till nollan, märkte stor skillnad från högra till vänstra galoppen.
 
Jobba, jobba, jobba med att flytta henne så hon blir mer lösgjord där. Men annars var hon en STAR idag ♥
 
Supermegafin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback