Mina planeringar

DATUM: 31 Juli, 2013 - 13:17
Som Ellen skrivit om förut så är det riktigt bra att ha mål om vart man vill komma med ridningen och samt vad man strävar efter. Många har frågat mig när jag ska börja tävla dressyr och jag har lite funderingar för mig själv. Jag är ingen person som pratar rätt ut och talar om för alla hur mina planeringar ser ut. Utan jag är en "tänkare" och håller de mesta av mina planer för mig själv. Men jag tänkte dela med mig här på bloggen hur jag tänker nu med Lindsey.
 
Först så ska hon få komma igång. Hon har ju vilat nu i två veckor så nu blir det ganska många lösgörande dressyrpass att börja med. När hon väl har kommit i form igen så kanske jag ska åka ut på en liten dressyrtävling någonstans bara för att kolla läget. Oftast så har jag väldigt stora förväntningar på mig själv men jag är väl medveten om att första dressyrtävlingen inte behöver gå bra. Jag har aldrig ridit Lindsey innanför ett dressyrstaket och på en annan plats med andra hästar och människor. Allt blir nytt för både Lindsey och mig. På en ny plats så behöver Lindsey kunna lita på mig.
 
Om jag inte åker på en dressyrtävling ganska snart så funderar jag på att åka på en i vår. Då har jag hela hösten och vintern på mig med massor av träningar som jag tycker är så kul! Jag vill helst börja med en dressyrtävling som är utomhus då Lindsey för det mesta alltid går bäst där. Och dessutom så tror jag att både Lindsey tycker att utomhus verkar mycket roligare.
 
Det ska ju vara kul att tävla och jag känner mig faktiskt ganska taggad på det. Det gäller bara att komma igång och ta första steget. Det ska bli riktigt kul och vi får se nu hur vi tänker göra. Det är så skönt att ha Ellen vid min sida som alltid stöttar mig i alla lägen. Hon vet precis hur det är att rida Lindsey och hur hon är att rida på okänd plats. Så jag kan inte få bättre support.
 
Så ser i alla fall mina planer ut just nu.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ni skulle vara grymma ute på dressyrbanorna! Ett tips är att starta en riktigt lätt klass (alltså betyligt lättare än vsd ni klarar) så ni bara får komma ut och känna er duktiga! Ha inga krav utan kör bara för att ha roligt! Hoppas ni kommer iväg snart, skulle vara super kul att se! :De

Svar: Åh vad kul att du tycker det, jag blir så glad! Tack för tipset, jag håller med dig :)
Bakfickeryttarna

2013-07-31 @ 13:27:49

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback