Sometimes you win, sometimes you learn

DATUM: 29 Mars, 2013 - 11:32
Hej på er, Påsklov! Så himla skönt, en vecka som verkligen behövs!
 
Träningen igår var riktigt tuff för Linspins och mig! Mycket övningar som vi har svårt med, alltså var det jättenyttigt!
 
Som jag sagt innan så hoppar jag Lindsey på vanligt bett på hans träningar och bara det är en utmaning för Lindsey är jättestark och hon trivs med att gå på gummipelham och vi får jämnt bra språng och jämna rundor och hon går lätt fram och jag kan ta tillbaka henne.
 
Men absolut så tycker jag att det är bra att kunna rida henne på vanligt bett även i hoppningen, men hon blir jättelätt lång och bara galopperar och vips så kommer ett hinder och hon bara, ojsan och lyfter knappt på benen för att hon INTE TAR MINA FÖRHÅLLNINGAR!
 
Så det är sjukt svårt att få dem rätta sprången men också jättenyttigt! Johan Spetz är ju lagledare för juniorer som hoppar EM. Så det är sjukt roligt att jag fått chansen att hoppa för honom. Han är jätteduktig och noggrann. Han kan precis allt och han lär verkligen ut på ett bra sätt. Man får lära sig rida som stjärnorna, så säger han själv. Han stannar upp en under framridninen och berättar vad man kan göra bättre, alltså får man lära sig rida rätt och snyggt. Alltså mycket dressyr/markarbetes tips! Vilket är otroligt nyttigt, jag har lärt mig massor på bara några få månader när jag tränat för honom och utvecklat min ridning till ett bra och rätt sätt på grund av att han förklarar så bra!
 
Tänkte berätta övningen i ett annat inlägg och självklart kommer film. Förövringt så var Lindsey pigg, lång och stark men hoppade fint! Och jag var mindre nöjd igår men när jag ser tillbaka på träningen så var den lärorik och jag tyckte att det såg bättre ut än vad jag kände.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback